Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2006 14:44 - Колко ще ви даде държавата ако сте жертва на престъпление
Автор: bobi1 Категория: Политика   
Прочетен: 998 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Похвално , е че е приет и такъв закон , който да задължава държавата да плати от 250 до 5000 лв. парична компенсация плюс безплатна медицинска, психологическа и правна помощ ще получават от държавата жертвите на престъпления у нас. И тази помощ . ще е
отделна от правото на жертвата да получи обезще тение за вреди от извършителя на престъплението - това правило е застъпено в проектозакона за подпомагане на пострадали от престъпления, изготвен в Министерството на правосъдието. Въпреки това , не може да има конпенсация за жертвите и близките на особено тежко престъпления като убийства , изнасилвания и т.н.
Тук Министерството на правосъдието трябва да помисли за по - тежки наказания . дори и за връщане на смъртното наказание в еднинични случаи. И сега с риск да се върна към политиката на една страна , която мнозина смятат за държава от третият свят , а е много по напред от нас в много отношения , ще спомена само единични случай и точки от тяхното правосъдие :
В Сирия , според закона , ако убийството е предумишлено и жестоко /в смисъл причинено не по невнимание , което се доказва от следствието / то близките на жертвата имат право на 7 дни кръвнина , в които не подлежат на наказание от закона . Колкото и странна да е тази точка от закона . Е разбира се не е нужно , тази странна точка , да влиза в законодателството ни , но съгласете се , не може да има присъда 15 - 20 г заттвор , / извършителят на престъплението да има възможност да намали на 10г присъдата , заради добро поведение , при условие , че е извършил убийство или изнасилване .
Това не е разносилно на извършеното от него , да неговорим , че и в някои случай забавянето на самият процес , води и до изтичане на давността на делото и извършителят е на свобода , заради такава административна вратичка от закона.
Дори и най- демократичната държава - САЩ има смъртно наказание в много от Щатите си , но ние е не , защото , ами защото трябва да бъдем и по католици от папата.
_________________
Б.К.
http://bobi1.blog.bg/
http://business.blog.bg/
http://wwww.lulinsofia.start.bg/


Тагове:   даде,   жертва,


Гласувай:
0



1. artanis - държавата ще ми даде едно голямо нищо
19.08.2006 21:50
Здрасти Боби,

Като съм ставал жертва на престъпления, не съм получавал нищо от държавата, нито пък очаквам да получа някакво обезщетение. Очаквам невъзможното, а това е функциониращи полиция и съд. Винаги като съм репортвал в полицията престъпление са се държали с мен като с някакъв натрапник. И това е, което трябва да се промени, а не обезщетенията. Никой престъпник да не може да се скрие и никой да не може да скрие някой престъпник. Може ли да попитам откъде държавате ще вземе пари за компенсации? Пак от теб и мен под формата на поредния данък. И какво да направя? Да се радвам, че съм получил някаква компенсация от пари, които са мои, защото полицията не може да следи за реда, а съдебната система не функционира? Това ми изглежда доста далече от здравия разум.
За Сирия - нищо против сирийците, обаче 7 дни кръвнина не е добро решение. В най-добрия случай може да се превърнем в Албания, където дълги години вендетата между родовете е била сериозен проблем. Ако си го направим като в Сирия, то защо тогава трябва да има полиция и съдебна система?Само тогава има смисъл от подобна мярка. Иначе аз лично съм 'против' смъртното наказание, и 'за' функциониране на съдебната система (която би държала убийците в затворите). И, моля те не намесвай католиците, защото аз съм католик и това няма нищо общо с въпроса. Знаеш, че в пловдивско има много католици и тяхната религия не ги прави по-малко българи от източните православни.

поздрави:
Атанас Чанев
САЩ
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: bobi1
Категория: Лични дневници
Прочетен: 232094
Постинги: 159
Коментари: 76
Гласове: 155
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930